به گزارش روابط عمومی جامعه ایمانی عصر، نشست مجازی مسئولان و اعضای شورای جامعه قرآنی عصر شهرستان‌های استان لرستان، شامگاه جمعه، ۱۸ اسفندماه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد با موضوع گزارش برنامه‌های انجام شده و برنامه‌های قرآنی ماه مبارک رمضان برگزار شد.

در این نشست مجازی، مدیران شهرستانی جامعه قرآنی عصر به بیان فعالیت‌های پیش‌ رو در ماه مبارک رمضان پرداختند و برنامه‌های خود را از قبیل فضاسازی قرآنی در سطح شهر با تعامل شهرداری‌ها، برگزاری همایش قرآنیان ویژه طرح قرآنی «مسطورا» و ایجاد تعامل با آموزش و پرورش و حلقه‌های میانی تأثیرگذار برای مشارکت در طرح جزءخوانی مساجد و سایر موارد تشریح کردند.

روح‌الدین بلواسی، مسئول جامعه قرآنی عصر استان لرستان در این نشست با بیان اینکه اولویت کار جلسات خانگی قرآن و جلسات مسجدمحور در ماه مبارک رمضان، پرداختن به مفاهیم تدبری آیه‌های زندگی است، گفت: جلسات خانگی قرآن هر کدام به‌صورت جدی وارد عمل شوند که به هر جلسه ثبت شده فعال، یک کتاب راهنمای تدریس، اهدا خواهد شد.

وی بر ساماندهی و ثبت جلسات جدید و برنامه‌ریزی در تقویت آموزشی و کیفیت‌بخشی جلسات خانگی و جلسات مسجدمحور با همکاری اعضای محترم تأکید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد نیز بر پویایی جلسات و همراهی دفتر ائمه جمعه‌ استان در استمرار مشارکت تأثیرگذاری با جامعه قرآنی عصر و جلسات خانگی قرآن تأکید کرد.

در پایان جلسه قول دیدار جداگانه مسئولان جلسات خانگی استان و شورای راهبردی جامعه قرآنی عصر استان و متولیان دولتی قرآنی در دفتر امام جمعه داده شد که در ماه مبارک رمضان انجام شود.

از جمله مباحث مطرح شده مسئولان جلسات خانگی قرآن و جامعه قرآنی عصر استان در این نشست مجازی می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

۱ – دیدار فصلی با ائمه جمعه شهرستان‌ها برای تعامل و هم‌افزایی بیشتر در پیشبرد امورات قرآنی.

۲- برپایی غرفه نمایشگاهی در مصلی‌های نماز جمعه برای ترویج فرهنگ قرآنی و سبک زندگی اسلامی قرآنی با تبلیغ برای تشکیل جلسات خانگی قرآن و ثبت‌نام و آموزش کلاس‌های قرآنی در همه رشته‌ها به ویژه حفظ و روخوانی.

۳- مشارکت تأثیرگذار در برپایی میز خدمت قرآن در مصلی‌ها به جامعه قرآنی عصر با توجه به مخاطبان کثیر مردمی و هر جمعه دعوت از یک جلسه در مشارکت میز قرآن.

۴- هموار کردن همراهی بیشتر در تعاملات با مسئولان دولتی و بستر‌سازی برای پیشبرد فعالیت‌های فرهنگی، مهارتی، تربیتی و قرآنی جلسات قرآنی.

۵- برگزاری مسابقات قرآن در مساجد، محلات و جلسات و تأمین جوایز برای مسابقات و تشویق قرآن‌آموزان در جلسات خانگی قرآن و ترویج قرآن در خانواده‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *