به گزارش روابط عمومی جامعه ایمانی عصر، نشست نمایندگان جوامع قرآنی «عصر» سراسر کشور با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور در دارالقرآن استان خوزستان برگزار شد.
حسینی که دبیری جامعه فرهنگی ـ قرآنی عصر را نیز به عهده دارد در این نشست با بیان اینکه هر کدام از ما به عنوان سرباز کوچکی برای ولایت باید به این ندای رهبر برای احیای جلسات خانگی قرآن لبیک بگوییم، افزود: خداوند به این حرکت ما برکت داد طی چند سال نزدیک به ۲۰ هزار جلسه قرآن ثبت شده است و در اغلب شهرها نیز نماینده داریم.
حسینی با بیان اینکه ما امسال ظرفیت خود را در اختیار حرکت عظیم «زندگی با آیه‌ها» قرار دادیم، گفت: امسال بر روی یک محتوا اتفاق نظر پیدا کردیم و الحمدلله لبخند رضایت بر لبان مقام رهبری نشست که در نوع خودش بی‌سابقه بود.
دبیر جامعه قرآنی «عصر» با بیان اینکه باید اردوهای تشکیلاتی در استان‌های مختلف برای انتقال تجربیات قرآنی دایر شود، گفت: حرکت‌های تشکیلاتی ایمانی که بدون هیچ حقوق و پاداشی صورت می‌گیرد از جمله برکاتی است که خداوند به مجموعه جامعه قرآنی «عصر» داده است.
وی با اشاره به این که در چهارمحال و بختیاری امسال هزار و ۴۰۰ جلسه خانگی قرآن جدید به ثبت رسیده است، گفت: در صحنه جنگ نرم که دشمن خانه به خانه پیش می‌رود ما هم می‌خواهیم به مقام معظم رهبری بگوییم که داریم کار انجام داده و برای هر خانه برنامه فرهنگی و قرآنی داریم.
دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت نهادهای مختلف، اولویت اول را مردمی بودن این حرکت دانست و گفت: مردم بزرگترین ظرفیت برای کار فرهنگی و اجتماعی در کشور ما هستند که نباید از این ظرفیت غافل شد.
این گزارش حاکی است در ادامه این نشست حجت‌الاسلام سعید حردانیان؛ مسئول جامعه قرآنی عصر استان خوزستان با اشاره به علاقه خاص مردم این استان به فعالیت‌های قرآنی افزود: فعالیت‌های قرآن در این استان تنوع خوبی دارد و اکثر قریب به اتفاق این جلسات به صورت مردمی و خودجوش شکل گرفته است.
وی افزود: طرح جدید قرآنی که در استان خورستان دنبال می‌شود، راه‌اندازی مدرسه قرآنی است به این صورت که دانش‌آموزان پایه‌های هفتم تا نهم در مدارس قرآنی ثبت‌نام کرده و در کنار درس‌های مدرسه، کار قرآنی هم انجام می‌دهند و روی حفظ قرآن متمرکز هستند.
مسئولان جوامع قرآنی حاضر در این نشست از مناطق عملیاتی دفاع مقدس نیز بازدید کرده و به انتقال تجربیات خود پیرامون فعالیت‌های قرآنی پرداختند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *