به گزارش روابط عمومی جامعه ایمانی عصر، حجت‌الاسلام سیدمصطفی حسینی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور در همایش تبیین بزرگترین طرح هم‌افزایی قرآنی کشور با عنوان «زندگی با آیه‌ها» که با حضور فعالان قرآنی حوزه علمیه قم شب گذشته، ۱۹ اسفندماه در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، اظهار کرد: در این طرح از میان آیاتی که تجلی و تبلور بیشتری در فرمایشات مقام معظم رهبری و امام خمینی(ره) داشته ۱۵۰ آیه انتخاب شده تا ریشه‌ای‌ترین و اساسی‌ترین مفاهیم قرآنی که باید در جامعه ترویج شود را به گفتمان عمومی جامعه تبدیل کند.

وی با تأکید بر اینکه اگر مفاهیم قرآنی به گفتمان تبدیل نشود در جامعه محقق نخواهد شد، گفت: مسیر گفتمان‌سازی در جامعه با اجرای طرح کلی اندیشه اسلامی مقام معظم رهبری امکان‌پذیر می‌شود و ما برای این کار به سمت تولید محتوا‌های قوی و جذاب از جمله محتوای مکتوب، کلیپ، موشن‌گرافی، پویانمایی و از این دست مباحث رفته‌ایم.

دبیر جامعه قرآنی عصر با اشاره به ضرورت تبیین مبانی اندیشه اسلامی اظهار کرد: مهمترین دلیلی که برخی از مردم به احکام دین ملتزم نیستند این است که پایه‌های اعتقادی‌شان محکم نیست و اگر پایه‌های اعتقادی مردم مستحکم شود بقیه مسائل حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه طرح زندگی با آیه‌ها قرار نیست با اتمام ماه رمضان تمام شود، گفت: این طرح در طول سه سال با کمک مجموعه‌های تبلیغی و رسانه‌ای به ترویج ۱۵۰ آیه منتخب قرآن می‌پردازد و ما برای افزایش ضریب نفوذ این طرح به سراغ هر ظرفیتی که در کشور می‌شناختیم، رفته‌ایم.

حسینی با بیان اینکه پویش زندگی با آیه‌ها در برنامه محفل از شبکه سه سیما هم تبلیغ خواهد شد، افزود: صدا و سیما، آموزش و پرورش، شهرداری‌ها، وزارت فرهنگ و ارشاد، سازمان تبلیغات، اوقاف و همه ارگان‌های مردمی و حاکمیتی پای کار آمده‌اند تا این طرح به سرانجام برسد و این آیات برای یک بار هم که شده به گوش همه مردم برسد.

وی ادامه داد: بعد از اینکه الفاظ آیات به گوش همه مردم رسید، لایه‌های بعدی این طرح آشنایی با مفاهیم، حفظ و کنشگری براساس این آیات در جامعه است.

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور یادآور شد: بیش از پنج هزار جایزه برای این طرح در نظر گرفته شده و علاوه بر آن همه مجموعه‌ها از جمله مساجد، پایگاه‌های بسیج، هیئت‌ها و دیگر گروه‌ها هم می‌توانند برای ضریب نفوذ بیشتر این طرح مسابقات اختصاصی را با استفاده از کمک خیران در مجموعه‌های خود برگزار کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *