قاسم جهان آرا، مسئول مؤسسه قرآنی ندای ملکوت همدان، در گفت‌وگو با روابط عمومی جامعه ایمانی عصر، ضمن تبریک سال نو و بهار قرآن، اظهار کرد: همزمان با ایام ماه مبارک رمضان برنامه‌های مختلف قرآنی در سراسر استان در حال برگزاری است.

وی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های مهم برگزاری محافل جزءخوانی در نقاط مختلف استان در سطح مساجد، حسینیه‌ها، مؤسسات و مراکز قرآنی است، افزود: در حال حاضر محفل جزءخوانی حسینیه امام خمینی(ره) همدان یکی از بزرگترین محافل است که ۲۴ نفر از قاریان و حافظان ممتاز استان هر روز ۴ نفر تلاوت قرآن را در این مکان دارند و از رسانه صداو سیما نیز پخش می‌شود.

وی همچنین برگزاری محافل قرآنی در روستای انصارالامام، شهرستان لالجین و در مناطق مختلف همدان را از دیگر محافل پر شور قرآنی  استان دانست و گفت: در دیگر شهرستان‌های استان نیز محافل در حال برگزاری است.

مسئول مؤسسه قرآنی ندای ملکوت در بخش دیگری از سخنانش به اجرای طرح مسطورا به همت سازمان تبلیغات اسلامی اشاه کرد و گفت: این طرح یک طرح سراسری است که همه دستگاه‌ها باید به نحو احسن در راستای ترویج فرهنگ قرآن در آن مشارکت داشته و ما نیز هر کدام به نوبه خود باید به عنوان یک سرباز قرآنی در این طرح مشارکت داشته باشیم که در این زمینه نیز مراکز قرآنی استان تلاش خود را خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین اهداف ما توسعه جلسات خانگی قرآن است، گفت: در راستای اجرای طرح ستاره‌های زمین که یک طرح سراسری است و از ماه رمضان دو سال پیش کلید خورده توسعه جلسات خانگی قرآن را به عنوان هر خانه یک مقر قرآنی را در دستور کار داریم.

جهان‌آرا با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه جلسات خانگی قرآن، افزود: در واقع هدف از نامگذاری طرح با عنوان ستاره‌های زمین درخشش هر خانه به عنوان یک ستاره از نور قرآن است و با توجه به روایات هر خانه‌ای که در آن قرآن تلاوت شود مانند یک ستاره می‌درخشد باید توسعه طرح را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه با توجه به وجود ۸ هزار شهید استان همدان برنامه ما ایجاد ۸ هزار جلسه خانگی قرآن است، تصریح کرد: در این زمینه در استان در حال حاضر شهرستان‌های فامنین؛ نهاوند، تویسرکان پیشتار بوده و تلاش می‌شود که دیگر شهرستان‌ها در این طرح پویا و فعال شوند.

مسئول مؤسسه قرآنی ندای ملکوت فضاسازی شهر با همکاری شهرداری در راستای ترویج فرهنگ قرآنی و اجرای موفق طرح را از دیگر برنامه‌ها برشمرد و گفت: امیدواریم بتوانیم فرهنگ قرآنی را در جامعه بیش از بیش فراگیر و جامعه قرآنی داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *