حجت الاسلام امین شغلی، دبیر پویش ستاره های زمین و مسئول غرفه جلسات خانگی قرآن در بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در گفتگو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با اشاره به استقبال کم نظیر بازدیدکنندگان و قرآن دوستان از این غرفه گفت: با توجه به شرایط سخت برگزایر نمایشگاه به شکل حضوری به واسطه شیوع ویروس کرونا امسال شاهد استقبال کم نظیر بازدیدکنندگان از غذفه جلسات خانگی قرآن بودیم.

وی با اشاره به اهم اهداف راه اندازی غرفه جلسات آموزشی قرآن در نمایشگاه امسال تصریح کرد: یکی از مهمتریم هدف تشکیل این غرفه آشنایی مردم با برگزاری ساده و شیرین جلسات قرآن کریم است که در این راستا از ابزارهای تخصصی هنری شامل خاطره گویی و استفاده از فضای نوستالژی بهره گرفتیم و خوشبختانه شاهد استقبال خوب و نظرات مثبت قرآن دوستان و بازدیدکنندگان نمایشگاه از این غرفه بودیم.

حجت الاسلام شغلی افزود: مردم با حضور در غرفه جلسات خانگی آموزش قرآن؛ آشنا می شوند که چطور می شود یک جلسه انس با قرآن کریم به شکل ساده برگزار کرد و عموم مردم را با جمع خوانی قرآن آشنا نمود. در همین راستا از دیگر بخش های این غرفه اجرای تئاتر خیابانی با حضور هنرمندان عرصه هنر به منظور بازسازی واقعه مقتل الشهدای فاطمیه قم در دوران هشت سال دفاع مقدس و به خاک و خون کشیده شدن ۱۸ بانوی ایرانی در حین برگزاری جلسات خانگی قرآن است.

دبیر پویش ستاره های زمین و مسئول غرفه جلسات خانگی قرآن در بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم عنوان کرد: علاقمندان به حضور در غرفه جلسات خانگی قرآن می توانند ضمن حضور در یک جلسه آموزش واقعی قرآن با حضور اساتید از ویژه برنامه های قرآنی برای کودکان و نوجوانان بهره مند شوند. همچنین فضایی برای عکاسی نوستالژی درنظر گرفته شده تا خانواده ها با حضور در آن یاد گذشته و ایام قدیم را زنده کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون توانسته ایم به اهداف راه اندازی این غرفه و تبیین برگزاری جلسات ساده قرآنی برسیم، خاطرنشان کرد: از دیگر اهداف و برنامه های ما ارائه خدمات به جلسات خانگی قرآن در اقصی نقاط کشور و ترویج فرهنگ برگزاری این جلسات ساده در محافل خانگی و خانوادگی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *