حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجعفر دزفولیان، معاون شبکه‌سازی جامعه قرآنی عصر و دبیر پویش «سفیر آیه‌ها» در گفت‌وگو با روابط عمومی جامعه ایمانی قرآنی عصر، با اشاره به راه‌اندازی طرح سفیر آیه‌ها همزمان با اربعین حسینی گفت: امام حسین‌(ع) امامت خود را با محوریت قرآن کریم پیش بردند و شهید قرآن هستند؛ لذا با توجه به ظرفیت بزرگ رسانه‌ای اربعین برای تبلیغ و ترویج قرآن، با همراهی جمعی از فعالان قرآنی کشور پویش «سفیر آیه‌ها» راه‌اندازی شد تا مسیر پربرکت اربعین با نور قرآن پرنورتر شود.

معاون شبکه‌سازی جامعه قرآنی عصر افزود: پویش سفیر آیه‌ها همزمان با پیاده‌روی اربعین ۱۴۰۳ برگزار می‌شود و در آن هر فردی به عنوان یک موکب تک‎نفره قرآنی در مسیر پیاده‌روی اربعین به فعالیت‌های قرآنی در مسیر پیاده‎روی می‌پردازد.

وی با اشاره به اقدامات سفیران آیه‌ها در مسیر نجف به کربلا گفت: گفت‌وگوی چهره‌به‌چهره با زائران درباره آیات منتخب و راه‌اندازی محفل قرآنی به ویژه در هنگامه‌ اذان از دیگر اقداماتی است که سفیران آیه‌ها باید انجام دهند.

دزفولیان با بیان اینکه پویش سفیر آیه‌ها ویژه تمامی علاقه‌مندان و فعالان قرآنی است که در مسیر پیاده‌روی نجف تا کربلا حضور می‌یابند و خود را موظف به تبلیغ قرآن می‌دانند، گفت: افرادی که عهده‌دار این پویش می‌شوند، آیه‌های منتخبی را در برگه‌هایی به مردم می‌رسانند و از آنها می‌خواهند تا تنها با صرف چند دقیقه در مسیر به آیه‌ها بیاندیشند.

معاون شبکه‌سازی جامعه قرآنی عصر ادامه داد: زائران اربعین حسینی با تأمل در آیات در هنگامه رفع خستگی، ضمن اینکه قرآن را تلاوت می‌کنند و با آن انس می‌گیرند، ثواب این تلاوت را هم به شهدای کربلا هدیه می‌کنند و به نوعی به قافله شهید قرآن می‌پیوندند.

وی با بیان اینکه در این طرح برای کسانی که امکان حضور و خدمت‌رسانی ندارند نیز برنامه‌ای پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: این افراد می‌توانند در قالب یک کار خیر قرآنی با مبلغ ۷۲ هزار تومان بانی هزاران ختم سوره مبارکه فجر هدیه به روح مقدس شهید قرآن حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و شهدای دشت کربلا باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *