عضو هیئت مدیره سازمان دارالقرآن بیان کرد: یکی از مواردی که باید مسئولان به آن اهتمام ویژه داشته باشند، احداث موسسات خانگی قرآن در جوار مساجد است زیرا این امر در کاهش آسیب‌های اجتماعی تاثیرگذار است.

به گزارش ایکنا از گلستان، حجت‌الاسلام سید مصطفی حسینی، عضو هیئت امنا و هیئت مدیره سازمان دارالقرآن و دبیر جامعه قرآنی عصر کشور که در همایش مربیان جلسات خانگی قرآنی استان گلستان که ۲۴ فروردین در سالن همایش دانشگاه آزاد اسلامی گرگان برگزار شد، گفت: برگزاری جلسات خانگی قرآن از قدیم الایام در میان خانواده‌های ایرانی مرسوم بوده و مردم در کنار تلاوت قرآن و بهره‌مندی از آموزه‌های قرآنی صله رحم به جا می آوردند.

دبیر جامعه قرآنی عصر کشور با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که باید در فعالان قرآنی مورد توجه قرار بگیرد، برگزاری جلسات خانگی قرآن است، تصریح کرد: یکی از دستاوردهای جلسات خانگی رسیدگی به امور مومنین و کاهش آسیب‌های اجتماعی است که جلسات خانگی قرآن این امکان را فراهم می‌کند افراد از حال یکدیگر باخبر شده و در رفع مشکلات اجتماعی و معنوی هم همت داشته باشند.

حجت‌الاسلام حسینی با بیان اینکه برگزاری جلسات خانگی در منازل می‌تواند به یکی از قطب‌های تربیتی در جامعه تبدیل شود، افزود: امروز کلاس‌های قرآنی در مساجد برگزار نمی‌شود، در حالی که مسجد و خانه دو محور اصلی در ترویج فرهنگ قرآنی محسوب می‌شوند.

عضو هیئت امنا و هیئت مدیره سازمان دارالقرآن بیان کرد: یکی از مواردی که باید مسئولان به آن اهتمام ویژه داشته باشند، احداث موسسات خانگی در جوار مساجد است زیرا این امر در کاهش آسیب‌های اجتماعی تاثیرگذار است.

حجت‌الاسلام حسینی با بیان اینکه یکی از اتفاقات ارزشمند در احیای جلسات خانگی قرآن، توسعه وحدت و همدلی است، تصریح کرد: ایجاد خانه های قرآنی، تربیت هزاران قرآن پژوه، تولید انواع نرم افزار، برگزاری جلسات تفسیر، راه اندازی پژوهشکده ها و دانشکده ها و برگزاری رویدادهای متنوع قرآنی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

در این جلسه از ۵۰۰ خادم و مربی قرآن در شهرهای گنبد کاووس، آزادشهر، رامیان، کردکوی، بندرترکمن و آق قلا با اهدای بسته تبرکی پرچم منقش به آرم حرم رضوی و قرآن کریم و کتاب طرح کلی اندیشه‌های اسلامی در قرآن تجلیل شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *